Poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb.
Poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb.
Žádosti o informace a Příjem žádostí
- veškeré písemné žádosti o poskytnutí informace podle zák.č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím , jakož i veškeré další žádosti , stížnosti , podněty či jiná dožádání která žadatel doručuje osobně, je nutno podávat na podatelně Obecního úřadu v Dolní Branné čp. 256, 543 62 v úředních hodinách:
Pondělí 14.00 - 17.00 hod.
Středa 08.00 - 17.00 hod.
Písemné podání se doručuje na adresu
Obecní úřad v Dolní Branné
543 62 Dolní Branná čp. 256
Ústně do protokolu lze podání učinit na obecním úřadě u věcně příslušné úřední osoby.
Elektronicky na elektronickou podatelnu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Ten, kdo činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání.
V záležitostech, které řeší Obecní úřad se, nestanoví-li zákon jinak, obecně postupuje podle správního řádu. Řízení je zahájeno dnem, kdy podání účastníka řízení došlo orgánu příslušnému ve věci rozhodnout. Obecní úřad postupuje v řízení v souladu se zákony a jinými právními předpisy. Je povinen chránit zájmy státu a společnosti, práva a zájmy občanů a organizací a důsledně vyžadovat plnění jejich povinností. Je povinen postupovat s nimi v úzké součinnosti a dát jim vždy možnost, aby svá práva mohli účinně hájit. Musí jim poskytovat pomoc a poučení, aby pro neznalost právních předpisů neutrpěli v řízení újmu. Je povinen svědomitě a odpovědně se zabývat každou věcí, která je předmětem řízení, vyřídit ji včas a bez zbytečných průtahů a použít nejvhodnějších prostředků , které vedou ke správnému vyřízení věci.
Připouští-li to povaha věci má se vždy pokusit o smírné vyřízení. Dbá, aby řízení probíhalo hospodárně bez zbytečného zatěžování občanů a organizací. Rozhodnutí musí vždy vycházet ze spolehlivě zjištěného stavu věcí.
V jednotlivých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě dokladů předložených účastníkem řízení, rozhodne Obecní úřad bezodkladně. V ostatních případech je povinen rozhodnout ve lhůtě do 30 dnů od zahájení řízení, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů.
Uvedený postup se přiměřeně použije i pro záležitosti, které nemají povahu správního řízení (vyjádření, stanoviska, doporučení, osvědčení, atd....)
Postup správních orgánů pro jednotlivé oblasti samosprávy a státní správy je upraven příslušnými speciálními předpisy, kterými mohou být výše uvedené obecné zásady pozměněny.
Jedná-li se o věc, která je dle zákona v kompetenci Zastupitelstva obce, bude rozhodnutí vydáno v závislosti na termínech zasedání tohoto orgánu.
Rozhodnutí Obecního úřadu se doručuje vždy na dodejku nebo do vlastních rukou, poštou, nebo předává osobně přímo na Obecním úřadě. V případech stanovených zákonem lze použít doručení formou veřejné vyhlášky vyvěšené na úřední desce. Ostatní korespondence Obce a Obecního úřadu se podle povahy doručuje na dodejku, doporučeně nebo běžným dopisem pomocí výše uvedených subjektů nebo předává osobně na Obecním úřadě.
Opravné prostředky
- poučení o místu, způsobu a lhůtě podání opravného prostředku musí být uvedeno ve vydaném rozhodnutí
- obecně platí, že opravný prostředek se podává prostřednictvím orgánu, který napadené rozhodnutí vydal k orgánu bezprostředně nadřízenému, lhůta pro odvolání je 15 dnů od data doručení napadeného rozhodnutí (nestanoví-li zvláštní předpis jinak), odvolání musí být podáno písemně nebo ústně do protokolu
- (popř. e-mailem s povinností doplnit písemně či ústně do protokolu ve lhůtě tří dnů) a musí z něho být patrné, kdo ho podává, proti jakému rozhodnutí směřuje a obsahovat důvody podaného odvolání. Na odvolání není třeba mít zvláštní formulář.
Formulář
Obecní úřad v Dolní Branné
543 62 Dolní Branná čp. 256
……………………………………..
místo a datum podání
Žádost o poskytnutí informace ve smyslu zák. č. 106/1999 Sb.
Žádám o poskytnutí následující informace:
………………………………………………….
…………………………………………………..
Žadatel:
jméno a příjmení ………………………………………………………..
přesná adresa, PSČ ….…………………………………………………..
telefon, fax, e-mail ………………………………………………………
Podpis žadatele ……………………………….
Výroční zprávy
Výroční zpráva za rok: